For players residing outside of Japan

FAQ

日本語

RAGE Shadowverse 予選出場に関してのよくあるお問い合わせです。お問い合わせの前にご確認ください。

メールの受信について

Q. エントリーをしましたが、出場に関するメールが届きません。

A. RAGE運営事務局からのご連絡は、「Shadowverse Tournament Navigator」内でもご案内しています。貸し出し端末希望でエントリーした方は、メールのみでのご案内となります。
メールが届いていない場合は、迷惑メールフォルダに入っていないかご確認ください。また、「@rage-esports.jp」からのメールが受信できない設定になっていないかご確認ください。
上記を確認した上でメールが届いていない場合は、お問い合わせフォームより、お問い合わせ項目「大会出場について」を選択し、エントリー情報をご記入の上、ご連絡ください。

Q. メールアドレスを変更したので新しいメールアドレスに再送して欲しいです。

A. エントリー時に入力したメールアドレスでの受信ができない場合、大会参加や賞金の受け取りができない場合がございます。また、新しいメールアドレスへの再送もいたしかねますので、大会終了までエントリー時に入力したメールアドレスで受信できるようご対応ください。

予選出場について

Q. 予選大会に当選しましたが、参加できなくなったのでキャンセルしたいです。

A. お問い合わせフォームよりご連絡ください。

エントリー内容について

Q. エントリー情報(本名・ゲーム内の名前・Shadowverse ユーザーID 等)の変更はできますか?

A. エントリー情報の変更はできません。エントリー時に入力した内容にて大会にご参加ください。

受付時間について

Q. 受付時間に間に合わなそうなので、受付を待っていて欲しいです。

A. 受付時間内に大会受付をしなかった場合、大会に参加できません。受付時間終了後すぐにリザーバー抽選を行うため、受付時間延長の対応もいたしかねます。
また、受付時間の終了直前は混雑が予想されます。受付が間に合わず、大会にご参加いただけない場合もございますので、当日は余裕を持って会場にお越しください。

デッキ登録について

Q. デッキ登録の画面が表示されません。

A. 「大会モード」は、「デッキ登録期間」内のみ使用できます。「デッキ登録期間」については「大会デッキ登録方法」をご確認ください。
デッキ登録期間になっても大会デッキ登録ボタンが表示されない場合は、必ず「お問い合わせ期限」までにお問い合わせフォームより、お問い合わせ項目「大会デッキ登録について」を選択し、必要事項をご記入の上、ご連絡ください。

English

Check the FAQ before Contacting Us about the Preliminaries.

Receiving E-mails

Q. I have submitted a request to participate, but have not received an e-mail.

A. If you have not received an e-mail, please check that it is not in your spam folder. Also, please check that your account is able to receive e-mails from @rage-esports.jp. If you still have not received an e-mail, please contact us by selecting the “Event Participation” inquiries option from the inquiry form and fill out any necessary information.

Q. I have changed my e-mail address, so I would like a new e-mail to be sent to my new address.

A. In the event of a change in e-mail address used at the time of your entry, you may be unable to participate in this event or receive its prize(s). As we are unable to send new e-mails to your new address, please make sure you are able to access the original e-mail address you used to register until the end of the event.

Preliminaries

Q. While I was selected to play in the preliminaries, I am no longer able to participate. Am I able to cancel?

A. If you wish to cancel your entry, please contact the RAGE Management Team.

Q. Can I make changes to my entry information (e.g., real name, in-game name and Shadowverse user ID?)

A. No. Please participate at this event using the information you provided at the time of your entry.

Check-in Time

Q. I don’t think I will be able to make it to the event within the check-in time, so I would like you to wait for me.

A. You will be unable to participate in the event should you be unable to arrive during the check-in time. As soon as the check-in time finishes we will be holding a reserve lottery.
This means we will be unable to extend the check-in time for any reason. We also expect to become busy towards the end of the check-in time, so please plan accordingly in order to not be late.

Deck Registration

Q. The deck registration screen will not display.

A. You can only access the Tournament Mode during the deck registration period. Please check the “How to register decks” for the deck registration period.
If the “Tournament Mode” image does not appear on your Arena screen during the deck registration period, please contact us by selecting the “Registering your deck for the tournament” inquiries option from the inquiry form. All inquiries must be submitted with the necessary information by the inquiries deadline.